torsdag

Saknar listan...

Är inne i en saknar period nu.
plats 1 är sommaren. Har aldrig varit någon sommarmänniska men efter jag har fått två barn så inser man hur lätt allt är på sommaren.
Denna sommar hoppas jag kunna sitta i solen utan att jag blir arg varje gång solen lyser på mig.
Var ingen jätte rolig sommar att vara väldigt gravid på i sommar.


Denna vecka blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Frans fick hemsk förkylning i måndags som han sen smittade vidare till mig och Vilmer, och igår hände en olycka för Frans, han fastnade med handen i spjälsängen, han gråter i princip aldrig över något och om det är något så räcker det med att blåsa sen är allt bra, men igår slutade han aldrig gråta, han kunde inte göra nått, inte hålla glaset, inte gå på toaletten, ja inget! Så vi fick en akuttid till vårdcentralen, Petter kom hem och följde med (straffet är att han jobbar sent idag) Idag har han kunna använda handen men man ser att han har ont så vi har riktig sjukstuga.
Idag smet vi ut och åt middag hos pappa. Fläskfilé och sallad, mums!

Nu har jag gjort upp en eld och dricker en kopp te.

1 kommentar:

  1. En moster som minns25/3/11 07:10

    oj så bedrövligt ni har det å stackars Frans :-( Det är inte roligt att fastna med händer i spjälsängar å förkylning ska man dela med sig av så man inte behöver vara sjuk alldeles själv.
    Det påminner mig om min barndom när jag fick scharlakansfeber. Första gången fick jag ligga på epedemin (avd på lassa) i säkert 2 v. Nästa gång fick min ena syster det så jag sympatiserade med henne men då behövde vi bara medicin. När sen den andra systern blev sjuk i samma sjukdom så gjorde jag henne sällskap. Hur roligt tror du det var för vår kära Hilvy att ha oss hemma :-D
    Oj, nu blev det nästan en hel roman så jag slutar här ;-)
    Ha en riktigt bra dag. Kramiz

    SvaraRadera