tisdag

Ny start!

Nu kör jag och Petter GI. Har köpt boken 6kilo på 6 veckor som Ulrika Davidsson och Ola Lauritzson har gjort. Det är en massa goda recept som är med.
Det är inte lätt att bryta vanor eller ovanor kanske. Man saknar allt man inte får äta, så typiskt. Idag kände jag att åhhh guu vad gott med makaroner och korv, men allvarligt det är ju inte alls lika gott som den goda maten som jag gör nu. Man är allt bra knasig. Det som är mest jobbigt är kvällen, så fruktansvärt hungrig och man får nöja sig med en kopp te.

Nästa vecka när kroppen är lite mer stabil vill jag ut och åka skidor. Jag är sämst på att åka men känner pepp att lära mig. Synd för mig att Lina flyttade för det var ju hon som skulle gör mig bättre. Nån som känner sig frivillig? :)

Glöm inte bort Solsidan som börjar om på Söndag kl. 20.00 på tv4.

Nu sover båda barnen och Petter är ute och skottar snö från taket.
Vi har skaffat Skype efter lite tjat från Ida & Emil...och nu vill Frans ringa till dom hela tiden. Oj vad han gillar det!

Frans har börjat dagis idag. Han har fått ändrade tider, så nu har han 9,30-14,30. Så jag är väldigt nöjd och har betydligt mer ro i kroppen på morgonen.

Vilmer växer på bra. På fredag morgon ska vi till BVC och få lite 3 -mån sprutor:)

Nu ska jag återgå till mitt Te och TVtittande.

3 kommentarer:

  1. En middagsplanerande moster ;-D12/1/11 10:27

    Oj så skönt att få ta det lugnt på fm nu när han inte börjar förrän 09.30 :-)
    Jag minns hur det var när jag bäddade in en sovande Laila i en filt och for till dagmamman kl 06.00 Där brukade hon krypa ner i sängen och sova vidare tur nog :-)
    Jag undrar vad jag ska bjuda herrskapet på för mat på lördag? Kanske korv å makaroner hahahahaha Nåja, vi får väl se. Hoppas att det passar er att komma.
    Nu måste jag återgå till jobbet.
    Ha en riktigt bra dag. Kramiz

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Åh, jag vill också åka skidor... Hoppas du hittar en ny lärare:) Vad duktiga ni är som kör GI, jag tror på det. Hälsa alla där hemma. Stora kramar från mig

    SvaraRadera
  3. En längtande moster14/1/11 13:19

    Ledsen Emma men det blir inte makaroner å korv på lördag för nu har jag hittat jättebra recept så det blir GI för hela slanten :-D
    Vi ses

    SvaraRadera