lördag

I kärlekens tecken

Snart är det alla hjärtans dag och vi låter hela helgen gå
i
kärlekens tecken.

 Idag gjorde vi god "Frösölax" till middag.
Man lägger purjolök och kallrökt lax i botten av en form sen laxen på. In i ugnen i 175 grader 12 minuter.
Ta ut och dra loss skinnet. På med gräddsåsen som innehåller 3dl grädde, 3msk senap och salt&peppar. In i ugnen igen 10-15 min. Eller tills laxen är klar.
Väldigt god! Fått receptet av min snälla svärmor, hon har massa gott i sin receptbok:)
 Sen bakade jag och Frans en ny kaka också. Mississippi mud cake hette den.
Den smakade också väldigt väldigt gott, ska dock ändra på några grejer om jag gör den igen.
Receptet hittade jag hos Söta Saker. 
Vad passar bättre än dessa två hjärtan på bordet en helg som denna?
Våran förlovningspresent från Mamma & Pappa dessutom.

Hoppas alla får en underbar fortsatt bra helg och en bra Alla Hjärtans dag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar