söndag

Söndag - som den ska vara.



Vilken dag! Vilken underbar dag. 


Under eftermiddagen innan solen gick ner tog jag rygg på den här tjejen och körde ett riktigt bra skidpass. 
 Dagens skatt på travskolan. De fick en egen ponny att rida på hela lektionen. 
Lycka för en liten pojke. 

Just ja! Vi åt en väldigt god middag idag. 
Tyvärr alldeles för hungrig och gott för att hinna fota men värd att prova. 

Receptet fann jag på ett philadelphia paket med smaken sweet chili. 
Varför jag köpte hem just den vet jag inte, men det fanns tydligen en mening med det.

Tror man gjorde något så här: 
Stek kycklingfilé (3st använde vi) med lök (1st), paprika (1st) och tillsätt philadelphian (en burk sweet chili)
Låt puttra. 
Riv ost och lägg fram Tortillas. 
Blanda i färsk spenat i röran och lägg sedan fyllning på halva tortillan och toppa med ost. Vik ihop och lägg ner i stekpannan lite snabbt så osten smälter och servera till en god sallad och kanske lite guacamole. 


Ha en skön söndagkväll. 


3 kommentarer:

  1. F ser ju hyfsat lycklig ut :-). Visst hörs vi i veckan... Kram Laila

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart så ska vi försöka ses! :) Hör av mig så fort trollen är friska :)

      Radera
  2. Du/Ni ser ut att ha haft en fin helg. Maten lät mycket god!

    SvaraRadera