lördag

Husmorsdag

Vill börja med att säga att nu är verkligen hösten här.
Sol, regn blåst, mulet, spöregn, sol. Vädret lider verkligen av beslutsångest på höstkvisten.
Men Jag gillar det. 
Hösten är min favorit årstid.  
Vilken är din?


 Jag och min största skatt åkte in till stan på morgon kvisten för en sväng på bondens marknad. 
Nu har vi hela kylen fylld med massa goda krispiga grönsaker. 


Efter lunch gick vi ut till Frans äppelträd där vi plockade in ett gäng äpplen som vi sedan gjorde världens godaste och enklaste äppelpaj på. 
Kan lägga ut receptet sen om ni är intresserade?

Under eftermiddagen så bakade vi bröd också och ett av bröden följer med som en liten gå-bort-present idag för vi är bortbjudna på middag. 

Dags att hoppa in i duschen efter 30 minuters core träning i vardagsrummet.

Ha en fin kväll! 

1 kommentar:

  1. En småätande moster8/9/12 20:44

    Jaha, då var det bara att ge sig iväg till kylen och fixa en macka ;-) Förmodligen inte lika gott som ert bröd men det får duga :-)
    Så effektiva ni varit idag å naglarna matchar nästan äpplet, jättesnyggt :-D
    Gjorde ett av mina sällsynta nedslag på stan och köpte sån där utländsk nougat eller om det var fudge med olika smaker å gissa om dom var goda :-)
    Hoppas ni har/hade en trevlig kväll å ha en superhärlig söndag med massor av sol ;-)

    SvaraRadera