torsdag

En tanke..

Jag fick en tanke igår när jag handlade på Maxi, vi går folk, massvis med människor och trängs med kundvagnar, handlar mat för miljoner, kanske för flera tusen per familj. Vi slåss om mängder med färskpotatis, jordgubbar mm. Vi handlar som om det inte kommer att finnas någon mat efter fredag. Det värsta av allt är att det kommer finnas massa mat efter fredag om inte ännu mer. 
Vi kommer äta så mycket, massa god mat, fina sillar, fint kött och vi kommer klaga på att vi är så mätta för vi har fått i sig så mycket mat. Snälla gör inte det, säg Tack. 


Man kan verkligen säga skilda världar. 







1 kommentar:

  1. En trött liten moster21/6/12 20:48

    Jag gillar dina tankar :-)
    Det känns faktiskt extra bra eftersom jag jobbar i morgon natt så behöver jag inte handla mer än en sillburk å några potatisar. Resten av helgen äter jag vad min frys bjuder på ;-)
    Ha en helt underbar midsommar å kramar till er alla

    SvaraRadera