lördag

Mysiga fredag

Igår var vi som sagt lediga alla, vi hade en bra dag med en lunch på stan och en fredags handling på Gourmet. 
Dock inte så mysig med en gnällig pojke på 4 år och 
en övertrött pojke på 2 år. 
Men vi klarade det och fick med oss det vi ville. 
Jag dukade upp med mitt Mateus porslin jag håller på att samla på. 
Det är min mamma och min vän Elisabeth som har bra smak och vet vad jag gillar så deras presenter blir bara perfekta! 

Till förrätt gjorde vi halstrade pilgrimsmusslor med avocadokräm. 
Till barnen köpte vi färska räkor och det blev lite mer än vad de orkade så vi passade på att njuta av färska räkor också. 
 Till varmrätt blev det Fläskfilé i ugn med god sås och enkelt med ris och sallad till. 

Till efterrätt gjorde vi Geisha brulée som försvann innan jag ens hann tänka på att den skulle fotas. 
Men kan lova att den blev super god. 

Tack till Hanna och Fredrik för det receptet.

Idag ska F på kalas och jag försöker få ihop ett personligt brev till ett jobb jag vill ha.

Ha en fin dag. 

1 kommentar:

  1. En arbetande moster3/11/12 11:15

    Det ser liiite godare ut än spagettin och köttfärssåsen som jag åt till middag ;-D
    Porslinet är ju supersnyggt :-)

    SvaraRadera