torsdag

Sänk priserna!

Igår hade jag ingen matlåda med mig till jobbet och gick därför till Lottas för lite husmanskost istället för skräp, och nu har de höjt sin lunch till 94:- från 89:- Men det finns en 90kr gräns somman inte överstiger inte i lilla Umeå. Ja inte undra på att skräpmatsförsäljningen har ökat...
Fruktansvärt dyrt!
Vi försöker oftast ha matlåda men ibland lyckas man helt enkelt inte.
Eftersom jag börjar 10 så brukar jag iblandhinna laga mat på morgonen ifall vi har ngt enkelt hemma, vad gör man inte för att slippa äta ute!
Usch förLottas och alla andra dyra matställen!
Jag har iaf bokat en resa till Uppsala dit jag och Frans reser i slutet av månaden.
Skönt!
Längesedan vi var i Uppsala nu.
Blev betydligt mer när man var mammaledig:)
Solen skiner och det blåser, men underbart med sol och lite ljusare väder!
Sen kollar jag för fullt efter våran Majresa till Mallorca, Alcudia.
Men det går trögt, vill helst åka från Umeå men det finns inte så mycket till bättre pris.
Får nog bli från Stockholm och en övernattning i Uppsala.
Ska hålla ut ett tag till innan vi bokar!
Har någon varit där och har bra tips på boeende?
Kram!

1 kommentar:

  1. En moster åter i verkligeheten13/3/10 07:58

    heja dej Emma som gnäller på dyra matställen :-)
    Jag håller klart med dig. Det är såna priser som gör att man sporras till att laga matlådor.
    Härligt att ni får åka till Ida o Emil :-) Jag ska faktiskt få rå om Ida i flera dagar innan ni åker dit så hon är nog utvilad och pigg när ni kommer ;-)
    Jag har inga referenser på Mallis eller Alcudia men AMSTERDAM är en höjdare :-D :-D
    DET kan jag rekommendera men kanske inget för Frans ;-)

    SvaraRadera