tisdag

Julkänsla!

Vissa kanske tycker jag är tokig, men jag längtar efter julen. Ska bli så mysigt och få baka och julpynta och klä granen med Frans, nu är han så pass stor att hjälpa till. Sen att hela familjen får vara tillsammans är underbart!



I lördags hade första snön kommit och Frans gillade den skarpt! Vi åkte in till stan på morgonen för shopping till Frans och fota våra snygga modeller som var med på modeparaden:-)
Jag är så nöjd med det jobb Anna gjorde med våra modeller, super kul!
Ny outfit..mössa, halsduk & jacka, blev även en mysmössa och idag ska jag åka in och köpa ett par täckbyxor till jackan. Han blev ett riktig didrikson kille i år. Overall, mössa, jacka & byxor:-)
Han är då väldigt nöjd med jackan. Den gillar han.
Sen ska jag försöka få tag i ett par Kuoma skor i hans storlek, den var slut på sporthuset igår när vi kom dit så jag får försöka hitta de någon annanstans.

I Söndags hade jag & Frans myspys, vi åkte på knattebio och såg Alfons Åberg och åt popcorn:-) Kan verkligen rekommenderas, så mysigt, det gör vi snart om igen:-)
Lillebror har fortfarande inget namn...Alfons, Vilmer, Oliver, Nils.....ja frågan är ju:-)
Igår hade vi en bra dag, vi blev bjudna på pannkakor hos Jeanette, Tobias & Theodore, jätte gott! Jenny och hennes Nova & Lucas var också där, fullt ös med bus & skratt. En helmysig dag! Det får vi snart göra om igen!
Sen mötte vi upp Petter vid Intersport och hittade inget av de vi sökte så vi styrde mot Viktor och åt lite middag och spanade in hans nya fina lägenhet. Så inte förän 19.30 var vi hemma och då var det bums ner i sängen där även jag somnade i Frans säng tills Petter kom och undrade vart jag var:-)
Idag har vi lämnat storebror på dagis och sen ska jag verkligen försöka åka in mot stan.
Nu ska jag ta en dusch innan den söta vaknar.
Puss!


3 kommentarer:

  1. En julgodissugen moster ;-)26/10/10 13:10

    WOW VILKEN STILIG KILLE :-D
    Jag glömmer aldrig när jag var på bio första gången i mitt liv. Det var i Vännäs å jag fick gå alldeles ensam å se Sound of Music :-) Jag var nog närmare 12 än 3 år så tiderna förändras ;-D å popcorn fick jag då inte :-(
    Jag längtar också till jul å lussekatter + mjölk, pepparkakor + mjölk, julskinka, dopp i gryta, klenäter, smörstjärnor, knäck ja, you name it :-D
    OBS, jag har faktiskt ätit lunch för 45 min sen hahahaha
    Nu ska jag nog ta tag i den här dan :-)
    Hoppas ni har en superdag på stan och att kvällen blir mysig.
    Vi hörs. Kramiz till alla

    SvaraRadera
  2. JAg ska till Happis i helgen, vill du att jag håller utkik efter ett par Kuoma?? De är ju mycket billigare där :-)

    Jag röstar på Oliver eller Nils jag :-)

    SvaraRadera
  3. Vilmer är ju jättefint! Kram från omberget.

    SvaraRadera