söndag

Ny tid!

Imorgon börjar en ny tid för oss här hemma. Frans börjar sina 15h och kommer gå tis,ons & tors 8.30-13.30. Jag är väldigt missnöjd på tiderna då vi ville ha 9,30-14,30 med tanke på att vi alltid har lämnat Frans 9,30. Vi har haft många diskutioner med Frans fröknar men tyvärr vågar de inte ta konflikt med andra föräldrar därför tycker de att detta är det bästa. Väldigt tråkigt! Detta innebär ännu nya rutiner för oss på morgonen då vi oftast äter frukost kl.8 och nu måste vi börja klä på oss vid den tiden. Det är även 7 andra mammor som lämnar den tiden för sina 15h barn, hur ska detta sluta? Känns som det kan bli kaos vid lämning & hämtning...

Ja det här med flytta bak klockan gynnar inte en småbarnsförälder. 4,49 vaknade Vilmer och 5.20 vaknade Frans..det blir en tidig kväll.

Nu på morgonen har vi hunnit rätt mycket. Täckt båten, provat el cykel, gått en långpromenad med 2 sovandes barn och nu värmer vi upp lunch. Sen ska vi åka till Dixi och göra månadsavslut.


Vi har fått hem en fin kofta från Ichi i fredags, fin färg till vintern, istället för allt de svarta många väljer:-) 500 pix blir den din för. Den har sålt riktigt bra fredag och lördag så det är bara några få kvar. Skynda om du vill att det blir din.

Nu är det lunchtime!




1 kommentar:

  1. förstår vad du menar med tiderna, vi har oxå haft upp det till diskussion. Jag vill oxå lämna 9.30 och hämta 14.30 men det får jag inte för då säger de att det bara ingår ett mål mat (lunch) till barnen, jag sa att då betalar jag gärna för fikat (typ ett äpple eller en banan för nått annat får de ju inte), nä det kom inte på frågan. Nu måste jag därför lämna 09.00 och hämta 14.00, det är precis som du säger, alla andra lämnar då, det blir kaos och inget roligt att lämna samt att de ska gå ut precis då och alla står och trängs i hallen, Lucas vill inte gå in och jag får vänta med han til 09.30 innan de är klara med de andra barnen och kommer ut........sen när man ska hämta så väntar alla på att få fika, nä då ska Lucas gå hem.........hatar det!
    Vilmer, gulligt namn =)
    kram

    SvaraRadera