fredag

Att välja glädje

Jag väljer min glädje genom att få hänga med mina underbara busiga, glada, trotsiga barn. 
Då är jag lyckligast.

 I dag har jag och pojkarna haft fin besök från stan. Frans kompis Theodore och hans mamma, min vän Jeanette har vart här och myst ute i solen. 
Kantarellpaj m. bacon och en fransk royalepaj med nektariner blev det vi smaskade i oss. 
Receptet på kantarellpajen kommer som vanligt från Mary
 Jag diggar mina nya coola svart/vita leggings från H&M.
Vad tycker ni? 
 På väg till faster Ida som är hemma på besök förutom att i kväll var hela huset bortbjudna så vi gick hem och passade lite boll istället. 
Frans tar hand om lillebror, han bytte sida och sa att Vilmer skulle gå där inne så ingen bil skulle köra på honom. 

Nu ska jag ha fredags mys med chips och film. 
Jag tog mig faktiskt iväg på combaten igår så en liten skål chips får jag nog unna mig. 

Ha en bra helg. 
Vi sticker nog till stugan i morgon för att njuta av bad, bastu och mysa med mina bästa föräldrar. 

Och så klart, håll tummarna för P i morgon som cyklar cykelvasan i morgon. 


1 kommentar:

  1. En trött moster11/8/12 00:22

    Åh vilket härligt inlägg :-)
    Pojkarna är ju jättefina, pajen ser otroligt god ut, leggingsarna är helläckra och Frans är verkligen en omtänksam storebror och naturligtvis håller jag tummarna för P och hans cykel :-D
    Jag tycker faktiskt att man kan vara värd en och annan skål chips ibland ;-)
    Hoppas ni får en härlig dag i stugan. Själv ska jag försöka göra en morotskaka :-O Håll tummarna för att jag lyckas ;-)

    SvaraRadera