måndag

Torsk från norska saltströmmen

Måndagens middag.
Torsk 
(fångad av någon av grabbarna på deras 
fiskeresa de gjorde första helgen i augusti)
smör stekt squash fångad i svärmors grönsaksland. 
Smakade superb och jag längtar tills lördag då jag får åka på bondens marknad. 
Morotstsatziki, och en klick skagenröra med västerbottensost i som finns på Maxi. 
Allt var mycket gott.



Nu ska jag byta om och dra till Storsjöhallen för ett pass combat. 
men först ska jag sväng förbi pappa och hämta lite nykokt hallonsylt. 
MUMS. 

Första dagen i skolan gick kalas bra. 
Mycket att lära sig i denna kurs. 

Ha en fab måndag kväll. 

1 kommentar:

  1. En mätt å belåten moster20/8/12 21:00

    Eran middag ser verkligen otroligt smaskig ut men å min gick inte heller av för hackor för jag har ätit surströmming med min granne Agneta :-D Gissa om det var gott :-)
    Så kul att första dagen gick bra för då är du på rätt köl :-)
    Hoppas träningen gick bra.

    SvaraRadera