lördag

På väg tillbaka

Jag känner ett stort lyckorus i kroppen.
Det var längesedan jag mådde så bra i kroppen. 

Efter det som hände mig för 1 år sedan så har jag kämpat för att tankarna inte ska åka iväg på negativa saker. 
I två dagar har jag kunnat fokusera på rätt saker, inget ont i kroppen och bara känna ett lugn och en lycka som jag väntat på. 
Äntligen på tiden. 
Jag tror att zonterapin har gjort en del och jag kommer fortsätta att gå dit ett tag. 
Tänk att mammor gör allt för sina barn. Vilken kärlek. 

 Igår hade jag en dag på stan med min vän, en vän som alltid får mig att må bra och ger mig ett leende på läpparna.
vi shoppade & åt lunch. 
Hon tog beslutet vilken färg på mitt nagellack jag skulle ha. 
Mer än nöjd. Passar mig perfekt denna härligt höstfärg. 
Outfit: Poncho & Leggings Vila. 
 När jag anlände hem hade vi oväntat besök från Stockholm, Charlie och hans mamma och pappa. Frans blev jätte glad. Kul att de tog sig en omväg förbi oss innan de fortsatte mot sin helg i Vindeln.
(Pojkarnas kusin)
Charlie är född exakt 2 veckor efter Frans. 
 17,30 var det dags att gå 30m till våra grannar Lena, Björn och Noel för kräftskiva.
Oj så mycket gott de hade att bjuda på. Väldigt trevligt.
Idag tog jag pojkarna med mig in till stan för bondens marknad. Som jag längtat efter dessa härliga grönsaker. 
Vi avslutade med att köpa hem varsin godispåse från Hemmakväll. 

Efter att ätit god pasta med kantarellsås till lunch så kände jag en massa energi så jag drog ut på ett löppass och lite intervall träning. 
Kroppen kändes helt med på noterna och jag är jätte nöjd med dagens prestation. 

Nu lite kaffemys. 

Ha en härlig lördag kväll. 

2 kommentarer:

  1. Det låter verkligen som helgen har börjat bra! Tack för igår min fina, lyckades gå förbi den där skobutiken mitt mot Gina igen och tror du inte att jag fick med mig ett par skor hem från 70% rean, typiskt mig haha ;-)

    SvaraRadera
  2. En "hårt" arbetande moster ;-)25/8/12 18:47

    Härligt Emma att du är på banan igen å att det går bra för dig i skolan :-) Det är så viktigt för självförtroendet och självkänslan, jag vet ju hur det är att studera efter några år ;-)
    Ponchon är ju supersnygg å kräftfatet kunde jag gärna delat med er :-) När man i flera år ätit färska kräftor vägrar jag nästan att äta såna där frysta.
    Du är så himla duktig och jag beundrar din självdiciplin när du både tränar å springer. Heja dej :-D
    Eftersom jag jobbar idag å i morgon hade jag fredagsmys med en skål ostkrokar å det var inte helt fel :-)
    Ha en riktigt härlig lördagkväll å en skön söndag.
    Kramis :-)

    SvaraRadera