måndag

Matsedel


Några av veckans maträtter:
Måndag: Pastagratängen jag nämnde tidigare och som ni ser resultatet av på bilden nedan. 
Jätte enkel. 
300g pasta
Jag använde fullkornspasta
300g skinka/kassler
Jag använde vindelrökt skinka. 
2 1/2 dl tomatsås
Jag använde ICAs Tomat och ricottasås
3 dl Kelda ostsås
Koka pasta enligt paketet och rör ihop allt i form och strö över riven ost, in i ugn 
i 200-250 grader ca: 10 min. Tills osten fått färg. 


Tisdag: 
Jag har lyxen att få bli bjuden på REX av en fin vän. Vilket jag ser fram emot och lämnar P och barnen med blodpudding. 
Onsdag:
---
Torsdag:
Morotssoppa med räkost 
Fredag:
Risotto med lime och chilimarinerade räkor. 
Lördag:
--
Söndag:
---

Så nu behöver jag eran hjälp.
Med tips recept på resten av veckan.


Har ni några över?


2 kommentarer:

  1. Vi ska testa kycklinglasange med chevré denna vecka. Det skall enligt de som testat vara toppengott! http://www.ica.se/butiker/maxi/umea/maxi-ica-stormarknad-umea-9725/recept/visa-recept/kyckling-och-chevrelasagne-med-sparris-och-apple-713839/

    Kanske kan vara något...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! den lät värd att prova :)

      Radera