torsdag

Bra start på sommaren!

Nu är det äntligen semester, vi firade med en väldigt god pizza på Invitos uteservering. Jag, Petter, Frans och mormor & morfar. Väldigt trevligt, vi avslutade med en barnbägare med blåbär och viollakrits strössel på glassbaren(eller vad det röda huset kallar sig):) så gott!

Jag går ut stenhårt och har åkt på värsta förkylningen, trodde inte jag skulle ta mig genom hela jobbdagen men efter lite em. kaffe och vila så kom jag igång och klarade hela tiden ut:)
Funderar på att köpa en örontermometer, är detnågon som har en sån? Är den bra?

Nu har jag betalat räkningar och kokat potatis till min nubbesallad som jag tänkte hinna göra imorgon bitti.

Har haft första utvecklingssamtalet med/om Frans med hans pedagog Åsa. Frans var inte med.
Allt gick bra, kändes som det var inte länge sedan man själv satt där och hade utvecklingssamtal om sig själv,tokigt vad tiden går!

nej nu ska jag gå och sova och hoppas på att må bättre imorgon.

Sov gott!

2 kommentarer:

  1. Köp en dyrare termometer. Vi köpte en billigare variant och den visade 35,5 grader när Frida hade 40,7 grader. Inte bra. Vi fick dock lämna tillbaks den utan problem trots att det gått 2 månader sedan köpet. Men braun har nog rätt bra termometrar, det är dock svårt att ta på barn eftersom man måste trycka in den så långt i örat för att få ett korrekt utlåtande. Nä köp en snabb rumptermometer (om det är till Frans, kanske inte så kul på sig själv) :-D

    trevlig midsommar :-)

    SvaraRadera
  2. Jag skulle inte klara mig utan Brauns örontermometer! Den är toppen. Det tar 3 sekunder, är exakt och det finns minne också. Sover han märker han ju ingenting. Är han vaken väntar han till det piper innan han rör sig. Jag ger den 5 solar.

    SvaraRadera