onsdag

En solig dag, och jag är ledig!

Snart kommer Frans hem! Då ska vi cykla och köpa glass och cykla till lekparken, hoppas det blir som jag har tänkt:) Man vet ju aldrig med barn.

Grannar....Jag säger då det...grannar! Imorse startade han sin gräsklippartraktor 8,10!! Lite väl tidigt! Vad tänker han med? Sen har han nog som rutin att på onsdagar klipper vi gräset, bara för att jag oftast är ledig då! Blir så less på han!

Idag fyller Frans kompis Astrid 2 år! GRATTIS till henne. Ikväll ska vi en sväng på kalas innan Petter kommer hem, hoppas bara att han tar sig hem för det är många flyg som är inställda pga. strejk.

Igår var jag på kalas hos Laila & Fredrik, det var Fredrik som fyllde år och jag fick super god köttgryta och massa gott fika:) Efter det for jag direkt till Maxi och handlade och sen la jag mig fort i sängen och la lite patians och såg klart sista 10min av fotbollen.
Nu på morgonen har jag städat och håller på tvätta, har huuur många tvätthögar som helst och önskar jag hade fler tvättmaskiner..:) Tur att solen skiner så jag kan hänga ut tvätten:)

I måndags fick jag allt av mitt nya porslin, det är så sött och gulligt och jag är jätte nöjd!:)

Nej nu ska jag nog koka lite potatis så lunchen är klar tills Frans kommer hem och är hungrig:)

Hoppas ni alla får en härlig dag i solen!

1 kommentar:

  1. En pigg å fjäsh moster ;-D16/6/10 12:33

    så bra att du hann storhandla igår :-) Det underlättar att göra det utan barn eller ;-)
    Gräsklippning före kl 11 borde förbjudas. Våra grannar i Horn brukar starta sent fredag eller lördagkväll eller tidig söndagmorgon. Kul eller :-s
    Hör av dig om vilken dag som passar för mosterbesök :-D
    Kramiz

    SvaraRadera