söndag

Dessa små röda söta saker

Som smakar så gott och kallas för jordgubbar.
De är familjens bästa vän nu. 
Vet inte hur många lille V fått i sig idag.
I väg på självplock drog vi mitt i den goda frukosten som jag hade ställt till med i morse. 
American pancakes med smultron, smoothie med persika & hallon och kaffe på det. 
Kan man få en bättre start på dagen än god frukost? 

En hink med jordgubbar, 5,5 kg plockade på 20 min.
Very nice. 



När vi kom hem hade P ordnat med världens godaste pasta sallad, tackar bästa Elisabeth för det smaskiga receptet. Hon bjöd mig på denna sallad i våras och sen dess har den funnits i mina tankar. 
Vi har btw planerat in en utgång på tisdagsREX nästa vecka. 
Ska bli så sjukt trevligt att fira in min 1 1/2 veckas semester med henne. 


Efter lunch drog jag och Frans vidare över bron mot Omberget.
Kändes så bra att äntligen få träffa min fina vän som har vart ute på semester. Men nu är hon hemma och vi insåg att en middag ute på stan får det bli väldigt snart då vi hade alldeles för mycket att prata om. 

Nu drog P ut på en till MTB sväng och jag ska ta och koka en burk med jordgubbssylt till morgondagens frukost. 


PUSS PÅ ER! 

1 kommentar:

  1. En yrvaken moster30/7/12 12:49

    Vilken härlig dag å så mycket gott ni tagit med er hem ;-)
    Frukosten går verkligen inte av för hackor, den ser smarrig ut :-) Middan ser inte heller helt fel ut ;-)
    Så härligt att du får lite semester i sommar. Jag har bara 2 v kvar att jobba sen ska jag vara ledig i 2 v å det känns hur skönt som helst :-D
    Hoppas dagen idag varit bra och kanske solen lyser lite ute i skärgårn ;-)
    Kramar till er alla

    SvaraRadera