lördag

Solbränd och lycklig

Vilken dag vi har haft.
Dagen började med sovmorgon till 9.
Lovely! 
Sen drog min granne Lena med mig ut på löpning i elljus. Pallade bara ett varv idag, var totalt knäckt av värmen. Får ta nya tag till nästa gång. 
Före det hann jag och Frans åka och små handla lite glass och godis på konsum.
Sen for P ut på en MTB sväng och jag och Frans låg i solen och läste tidningar, drack kaffe, hoppade studsmatta. Vi myste. Bara han och jag. Vilmer sov i vagnen. 
 När P kom hem så cyklade vi ut i skogen och plockade bär. 
Barnen älskar skogen. När jag frågade Frans vad han tyckte var roligast idag så sa han skogen. Att vara i skogen.

Hem och packa väskan full med mat och hopp ner i båten körde vi ut till en ö med barnens farmor och farfar, farbror Oskar och hans Rebecka. 
Höjdpunkten var när svärmor packade upp ost & kex som lite förrätt. 
Helt underbart. 

Den här lördagen har varit perfekt på alla sätt och vis. 

I morgon åker vi på självplock av jordgubbar.

Puss och kram


1 kommentar:

  1. Gissa vem ;-)28/7/12 23:59

    jäsiken vilken härlig dag :-) å sovmorgon, vilken lycka ;-)
    Så härligt att pojkarna gillar att vara i skogen å helst i bärtider ;-)
    Själv sov jag 7.30-12.30 efter nattens hårda jobb och vilade ögonen 16.15-17.30 så gissa om jag är pigg i natt :-)
    Nu ska jag ta min goda bok och se om kroppen får lite vila för telefonen är tyst sen är det bara en natt kvar innan det blir en ledig dag :-D
    Lycka till med jordgubbsplocket å ha en underbar söndag :-)

    SvaraRadera