lördag

Inte lätt alls.

Vilken dag detta har varit, jag har sagt det förut och jag säger det igen, vill inte bli en ensamstående mor med detta aktiva barn. han är aldrig still. :) Men jag klagar inte för min Frans är bäst!

Men dagen har varit såhär. Först lite myspicknick jag och Frans i parken här i Uppsala. sen gick vi och strosade på och insåg att vi behöver köpa sommarkläder till Frans.
hittade jätte fina sommarkläder från NameIt hemma på lillamirakel men det fanns inte i en nameit butik här i Uppsala. tråkigt.

Iaf så gick vi hem och vilade lite, Frans sov i vagnen och jag läste en mattidning, älskar mattidningar :)
Sen for vi iväg en liten sväng till Ikea och inhandlade inget speciellt. fyra champangeglas för vi har inga hemma. sen förbi kvantum för att handla blöjor.

jag hade planerat en middag ute på en grekisk restaurang Tzatziki. De har god mat och mysig miljö, men att ta sig ner till uteserveringen var inte barnvagnsvänligt, de stod ingenstans hur man gjorde så jag gick till ett ställe som hette Villa romano. Tog en bruschetta och sen canneloni fyllda med räk och kräftor de var super gott, men vilken kväll, jag var så nära på att börja gråta när jag gick hem.

Frans skötte sig helt ok, charmade alla servitörerna massor. Men han är ju helt vild när han sitter i stolen. Tillslut fick jag i mig min mat och tog notan direkt, tog upp honom med hans rygg mot min mage och ser sen att han har bajs överallt, går och byter och tycker att allt är frid och fröjd, men när jag fastnar vid tågrälsen tycker jag att det fortfarande luktar bajs, och då ser jag att jag har ju en stor fläck snett framför höger armhåla, tur jag hade med mig min saint tropez kofta, för det var ju bara att ta av sig tröjan och på med koftan, då var gråten nära, sen att hans mamma vill att hatten ska sitta på huvudet och han själv tycker att den ska ligga på marken gör ju inte saken bättre, trött och sliten mamma.

tur att Emil var hemma som tog hand om Frans direkt och la honom åt mig!
jag gick och roade mig med att tvätta tre maskiner.

Jag älskar min son överallt annat, men att gå ut och äta med honom själv var mysigt men inget jag tror jag kommer göra igen inom den närmsta månaderna.

Nu ska jag se fyra bröllop och en begravning. :)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du gjorde det jättebra. Synd att han inte ville ha hatten på sig för han var jättefin i den. Hoppas verkligen ni får en riktigt bra dag idag. Stor kram till dig och Frans :-D

    SvaraRadera
  2. Nämen Fransiboy! Vilken röra det blev av allt, men det är bra, -sätt mammsen på prov vetja ;)

    Kram V.

    SvaraRadera