söndag

Ro i själen.

Det är så mysigt att få ha semester tillsammans. Om 2 veckor börjar
jag jobba. Ska bli skönt och få komma iväg och göra något annat,
men oj vad jag kommer sakna min stjärna. Till hösten har jag även
anmält mig till en bokföringskurs på medborgarskolan. Jag hoppas jag
kommer med.
Idag har vi bara vart hemma och myst, jag gjorde en god smoothie på
färska jordgubbar, melon & banan. Väldigt gott! Petter gjorde
iordning kaffe och smörgås så packade vi för en frukost på
bryggan, men frun tyckte det blåste kalla vindar så vi stekte på
gräsmattan. Frans blev super lycklig när han fick en likadan macka
som mamma & pappa. Sen började jag klippa gräset, vi tog en cykeltur,
jag bakade den goda chokladkakan med mint som ni ser på bild. Sen kom
mormor & morfar på besök. Vi åt god mat och sen den smaskiga kakan.
Det finns massor över så kom på fika imorgon på dagen:)
Sen spelade jag och min pappa fotboll det var super kul. Älskar att
spela fotboll. Finns det något korpen lag i Obbola?
Och nu är jag själv igen. Petter är nere och grejar på med ngt vid
bryggan och jag sitter här och tänker alldeles för mycket. Funderar
på ngn frisyr till bröllopet:) har ni ngt förslag?

Nu ska jag ta in tvätten.
Saknar min underbara syster:)

2 kommentarer:

  1. En moster på resande fot20/7/09 09:02

    Åh vad du är duktig på att baka och fixa :-D
    Synd att vi inte kommer förrän i kväll för annars hade jag gärna tagit en bit av kakan. Det ser supersmarrig ut :-D
    Har Frans varit i bråk, jag tycker han ser ut som om han har blåöga eller är det bara vinkeln på kortet :-s Han är ju en tuff kille så man vet aldrig ;-)
    Nu är vi på väg norrut. Passerar precis rondellen i Rimforsa så vi är snart framme ;-D
    Hoppas det fina vädret håller i sig när vi kommer men vi har tagit med regnkläder för säkerhets skull :-)
    Ha en riktigt bra dag. Ses snart. Kramis

    SvaraRadera
  2. oj vilken god kaka det ser ut som du har bakat...... Du kanske ska öppna ett eget litet kafé men allt gott du bakar och gör=) skulle passa dig super.
    Åh du som har så långt och fint hår kan juh göra vad som helst. Kanske en fin fläta i luggen och resten utsläppt och lite lockigt. Eller en stor svinrygg vore juh super snyggt på dig. Men igentligen spelar det ingen roll hur du har ditt hår du är så fin som du är=) Kram

    SvaraRadera