lördag

Påsk i Skärgården

Lagomt hemma till Påsken har vi bara myst påhär hemma, igår em var vi på storhandling på Maxi och idag har vi varit ute och shoppat till min mamma & pappa. Vi for till Mediamarkt för att kolla påspis men hittade ingen vi fastnade för så då köpte vi en kaffebryggare till mamma & pappa som de ska ha i stugan för deras har gått sönder efter ca:20år. Sen for vi över till Krauta för att reklamera en grej. Där shoppade vi ett tapetbord till mamma som hon ska ha i stugan när hon ska tapetsera om.

Sen for vi till Dixi för att lämna ifrån oss deras grejer och Frans ville inte följa med oss hem utan helst stanna med morfar. Sen for vi hem!


Till middag gjorde min älskling plankstek, den blev super god:) Jag och Frans satt och sjöng Fem små apor under tiden och när man sjunger "slog sitt lilla huvud" så tar han på huvudet och säger aj,aj,aj:) Vi blev iaf super mätta efter denna goda middag!
Igår gjorde vi nubbesallad som vi har ätit lite då & då:) Såååå gott! Den vart tyvärr inte lika god som den brukar bli när jag gör den men vi gör ett nytt försök snart igen! Men den smakade ändå väldigt bra, Älskar detta recept på nubbesallad!
Ikväll har jag tänkt se hela Millenium och inte somna under tiden.
Hoppas ni har en mysig lördag kväll!
PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar