lördag

1:a Maj mys!

Började dagen med en mysig frukost hela familjen, sen bänkade Petter sig i soffan och jag började pyssla. Satte upp nya gardiner i sovrummet som jag beställt från H&M home, men det vart så fullt att man kan inte hålla sig för skratt. De ska få hänga ett tag till och se om det känns bättre, men jag tror jag skulle ha haft betydligt större fönster till dessa.
Jag till och med strök dem. Är inte så förtjust i att stryka, men det var rätt rogivande.

Sen tog jag fram symaskinen och började sy Frans nya gardiner till hans rum. Nu behöver vi bara mysa till detta svåra barnrum. Har absolut ingen aning om hur vi ska göra. Väldigt svårt rum...
Blev rätt nöjd med gardinen iaf, lite små fel men man behöver inte studera den noga. :)
Gjorde allting själv så jag är rätt stolt över mig själv! Till lunch gjorde Petter super god egen made Pyttipanna, massa gosaker var det i den:)

Sen tog jag tag i att sy bordunderlägg av tyg jag hade hemma, men då strulade symaskinen så vi tog bilen till Laila & Fredrik och fick lite em. kaffe & go bullar och se deras otroligt söta hundvalp. Super mysigt! Petter har fått låna Markus Q7:a så det var lyxigt att åka bil idag. OJ! vilken bil!
Den vill man aldrig lämna igen:)


Och nu när vi kommer hem efter en god & trevlig grillmiddag hos Farmor & Farfar så strular fortfarande symaskinen så nu måste jag be om Petters hjälp.

Tänker så mycket på min vän Lina som precis blivit mamma igen till en söt flicka:)
Grattis & all lycka till er!

Nu blir det en lugn och tidig lördag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar