onsdag

Lita alltid på din intuition!

Igår var en dag som man helst bara vill glömma.
Det började med att lille V vaknade med 38,6 i feber och då tänkte jag att NU får det vara nog! 
Ringde till VC och efter att ha fått stå på mig så sa de tillslut
- Vi skickar en remiss till barnmottagningen på direkten.
När vi la på kom lättnaden och rädslan, jag bröt ihop. 
Tårarna forsade. 

Världens tröttaste jag och min bästa Vilmer! 

 Väl där så fick V genomgå blodprov, lungröntgen och en massa kläm och känn på honom. 
Han var ledsen, jag var ledsen men vi kämpade ihop och vi klarade allt. 
Min skatt ska ha många stjärnor för hur bra han tog allt. 
Tillslut så kom svaren och han hade tendens till lunginflammation, pålagringar till mykoplasma, för mycket vita blodkroppar, eller ett helt vanligt virus sa läkaren. 
Men han fick i alla fall stanna en natt för observation för han kunde inte syresätta blodet som han skulle. 



Nu är han hemma och läkaren trodde att det var på väg bort. Så vi får hålla tummarna. J
ag och Frans har idag vart på förskolan och jobbet och önskat 
GOD JUL

Det här är första gången vi har haft en sådan jobbigt sjukdom med barnen, när man inte vet man ska göra och man känner sig helt hjälplös. Det har gjort mig psykisk labil och jag hoppas det dröjer för alltid tills mina barn drabbas av jobbiga sjukdomar.

Som min fina och bästa V sa: Lita ALLTID på din intuition! 
Du är bäst! TACK för ditt stöd och för alla telefonsamtal.  

Dagens + är att jag måste fortfarande slå ett slag för MAXI´s egna räksallad/skagenröra. Den finns i deras manuella fiskdisk och fråga annars! 
Dagens middag blev färsk laxfilé med skagenröra och sallad. 

I kväll får soffan sällskap HELA kvällen! 


2 kommentarer:

  1. Å så jobbigt Emma! För första gången kan jag faktiskt sätta mig in i hur det måste kännas när ens barn är så sjuk, hemska tanke. Många kramar till er.
    (Laxen såg verkligen toppengod ut)

    SvaraRadera
  2. En impad moster20/12/12 09:12

    Dagens eloge till dej som stod på dej och fick komma på lassa med duktiga V. Hoppas innerligen att han blir frisk nu så du kan känna dig lugn. Ni är så duktiga båda två <3
    Hoppas ni hade en helt underbar kväll i soffan.
    Varm kram till er :-)

    SvaraRadera