söndag

Vita vinterlandet


Hej ni i vinterlandet. 

Konstigt det här med snön och alla känslor man får av den. 
Man längtar efter den när det är mörkt och trist ute men nu när den är här vet man inte om ska skratta eller gråta.
Någon som känner igen sig? 



 Under eftermiddagen fick vi världens bästa sällskap. 
Hanna och Lilly kom på besök och gjorde våran dag. 
Bebismys på hög nivå.


Igår var det middagsbjudning här hemma, en liten tjuvstart på julmyset hade vi. 


En god Paella stod på menyn och den blev mycket bra. 


 Efterrätten blev pannacotta med smörkolasås toppad med flingsalt. 


Har idag hunnit baka årets lussebullar. 
Mums så goda det blev. 
Min deg blev så fin så när jag skulle kavla ut den blev jag helt överlycklig över hur fin jag lyckades få den. 

Jag följde det här receptet på degen men gjorde egen fyllning med det jag älskar mest. 
Smör, mandelmassa, vaniljsocker och socker. 

Nu har jag precis bokat in mig på kvällens CX och Activio. 
Känner mig grymt opeppad men det känns som helgen gick i ätandes tecken så bara att försöka få energi och bege sig iväg. 

I kväll kommer mamma och pappa hem med min beställning från New York som Ida och Emil hade med sig så snart får ni se det som förmodligen är ett av de bästa köpen jag gjort. 

PUSS! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar