fredag

Värdefull tid

Här sitter jag och trycker fint med ny lackade naglar. 
Färg? Rött så klart! 

Igår kväll anlände min syster och hennes familj hit. Suprise(!) att de kom en dag tidigare. Fast jag fattade redan slutet på förra veckan att jag blir inte förvånad ifall de kommer på torsdag. 
Tvillingsystrar som man är så är det svårt att hålla något hemligt. 
 I kväll har jag och Ida haft riktig kvalitetstid med mormor. 
Vi fick en lunch (som blev middag) i födelsedagspresent av henne. 
Otroligt mysigt.  
 Vi hamnade på REX och jag gav mig ut i det okända och åt deras hemlagade korv. Egen korv som de tillverkade själv med kött från glada Ibericogrisen. 
Till efterrätt så klämde vi varsin creme brulee. 

Just ja, de hade ett väldans gott smör till brödet. 
De brynte smöret som de sedan vispade upp och i med salt och peppar.
Blev jätte god smak, lite karamelliserad och en touch av jul. 
Det måste provas här hemma.  

Förlåt för hemska bilder men dåligt ljus, ingen blixt och taget med telefonen är förklaringen. 



Som en klok människa sa:
"Det finaste du kan ge en annan människa är din tid"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar