måndag

Lite mys pys!

Här är Frans i hans snygga solbrillor, tack snälla Frans mormor som köpte dem, de är jätte coola, med en liten döskalle på sidan och där bak, jag är helt emot döskallar, men nu var det häftigt!

Frans har även fått jätte fina pyjamaser av hans snälla farbror Viktor! De var jätte fina och kom från Kapphal.

Helgen började med en tripp till Coop Forum på fredagen för att köpa billig lax, tycker inte om den butiken! huvva!
Frans hade jag lämnat på hans pappas jobb. Sen for vi till stallet en sväng och träffade Jea och Tobias, åt lite lunch såg lite på tävlingarna, sen for vi hem trötta men glada! :)


På fredag kvällen bjöd vi över våra grannar från nr 27 på sushi, jag kan tyvär inte ta åt mig något av det goda, för det var Petter som gjorde den goda sushin all by himself.
Det var gott, och vinet till var mycket gott!
Tack för en trevlig kväll!


På lördagen velade jag & Petter fram och tillbaka om vi skulle åka till sundsvall eller inte, tillslut for vi, Min vän Maria vet ju att jag har så lätt för att bestämma mig, eller hur var det nu? :)
Vi tog med släpet till våran ektorp Schäslong vi köpte, lite drygt att köra med släp men vi kom fram tillslut.
Hade laddat för att shoppa lite kläder till Frans på name it butiken de har men de hade inga fina kläder som jag ville köpa. Så typiskt!

Vi for via stugan hem och fick middag av mamma & pappa som hade anlänt dit.
Väl hemma efter halv 10 var vi trötta & Frans också, så vi la oss och sov!

Igår morse var det Petters tur att ha sovmorgon, så jag och Frans tog våran första tidiga morgonpromenad, vi var ute 7.50 till 9.10 väldigt skönt var det!

Jag och Petter vi bara plockar vuxenpoäng hela tiden, igår hade vi en riktig städdag och Petter gjorde ett städskåp, nej vi har inte haft ngt för vi har inte haft plats men nu ni, nu slängde vi massa skräp och hittade en skåp!
Själv städade jag min garderob och insåg att jag har nog inte så mycket kläder som alla tror att jag har.
Saknar mina OddMolly plagg jag gav till min syster.

På kvällen blev det spinning, och sen slumdog filmen, men jag kunde inte hålla mig vaken i våran nya schäslong, måste se om den, den verkar vara riktigt bra!

idag blir det en tripp till stan och köttsoppemiddag hos min mormor. Sen ingen pump för jag har jätte ont i kroppen! Inge kul!
Skulle ha gått på en promenad, men vädret är inte det finaste!
Eller är det bara för att idag orkar jag helt enkelt inte?!

Nu ska jag gå och läsa mina tidningar som jag har och dricka mitt goda te jag fick av min snälla granne på 27:an. Våra grannar på 27:an har föresten ett namn, de heter Elisabeth & Fredrik och de har en dotter som är 3v yngre än Frans som heter Stella! Jätte söT!

Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Åååh vad gott det där såg ut :-) Anar att ni inte e så sugen på våran sushikväll inom en snar framtid?? ;-)

    Frans e verkligen supercool i sina nya brillor :-)

    SvaraRadera