tisdag

Separationsångest

Nu var det ett tag sen jag skrev ngt på bloggen.
har faktiskt ingen bra anledning till varför jag inte uppdaterat, har helt enkelt bara inte gjort det.


Påsken är förbi och vi var bara hemma och latade oss, på skärtorsdagen var vi hos Frans morfar & ......, min mormor var också där, det var mysigt! Vi åt god mat.

på Långfredagen var jag och hälsade på min goda vän Jeanette som har fått en super söt pojke, Theodor. Det var jätte mysigt!

På kvällen åt vi middag med goda vänner i Holmsund och hade det väldigt trevligt!

Sen lördag mådde jag jätte dåligt och la mig 21.00 och vaknade strax före 9 dagen efter.
Då på söndag fm blev det en lunch på max och en sväng till Dixi med mina vänner.

Och på måndagen hände ingen speciellt, en långpromenad på 2h runt lövön med min vän Lina och hennes dotter Lisa, trevligt. Kvällen gick jag och petter och la oss tidigt efter 9 låg vi i sängern, väldigt skönt att ha såna kvällar ibland!

Idag har jag jobbat 12-16 vilket jag kommer göra till på fredag, då cheferna är i England och vandrar. Petter kommer hem efter 11 på dagarna så jag hinner till jobbet! :)

Idag har det ju vart super soligt och fint, då var det lite tungt att sätta foten i butiken, men det var trevligt att vara tillbaka några dagar.

Ikväll gick vi förbi Petters mormor, hon har två valpar kvar de är 8v och den ovanför är en tik som heter Siri, den nedanför är en hane som heter Sigge. De är så himmla söta!

Frans har flyttat ut till sitt rum, jag fick lite seperationsångest, det kändes faktiskt i en.
Lite synd om pappa Petter bara som har en sambo som inte vaknar av barnet så alla nattpass blir Petters. Stackars älskling! Nu känns det rätt bra att han sover i eget rum iaf. Hoppas han sover gott!

I måndags började min måndag, det är så lätt att säga på måndag då ska jag ta tag i det här..på måndag då ska jag börja gå ner i vikt. osv.osv.

Min måndag har kommit. Igår började jag min detox, icke kolhydrater, kör GI fas 1. Imorgon är tredje dagen då de sägs att man må som en kratta. Jag har vart där förut så jag vet vad som väntar. Det känns bra, men om jag fick välja hade jag gärna ätit massa god mat! Det här är också god mat men det känns inte som husmanskosten som jag älskar!

Idag är det dubbelavsnitt av desperate och det är frågan om, om jag håller mig vaken. Är så trött så helst hade jag gärna gått och lagt mig nu, och folk som brukar bli piggare när det blir ljusare. Icke jag!

Ha en trevlig kväll allihopa!

1 kommentar:

  1. lilla moster15/4/09 17:55

    Jaa du Emma, det är inte lätt när barnen blir stora och ska flytta ut ;-)
    Du är ju jätteduktig som orkar med detoxen, det skulle jag ALDRIG klara. Det är säker som du säger god mat men det är inte HUSMANSKOST. Jobba på bara så gör jag vågen :-)
    Hoppas du orkar vara vaken och se husmödrarna i kväll och att du sen får sova gott i natt. Nu ska jag gå en promenad.
    Kramis till er alla. (Valparna var för himla söta)

    SvaraRadera