torsdag

Glad & Lycklig

Idag har vart en bra dag, farmor gick ut på promenad imorse med Frans då hann jag städa hela huset, fika frukost och duscha på en timma. Rätt nöjd.
Sen lekte jag och Frans på golvet, han for runt runt och kröp och hade det jätte roligt.
Jag satt och pysslade på lite. Han hade ett leende på läpparna hela tiden. Jag va en väldigt glad och stolt mamma när han visade vad han kunde, så jag fick lov att ringa till hans mormor och berätta hur duktig han är!

Idag fick mina D&G komma fram och säga hej till solen också. Är dålig på att komma ihåg solglasögonen men nu har jag kommit ihåg dem 2dagar i rad! :) lycko mig!

Sen kom pappa hem innan lunch så vi åt lite lunch och sen begav vi oss ut på isen.Vi packade ner Frans i en kälke som Petter och hans syskon har haft när de var små. Han somnade på en gång och sov i tre timmar! Bort med Vagnen fram med kälken! Kände ni melodin på en sportramsa där! :)
Det va varmt och underbart. Förut brukade vi kunna ta kort på både jag och
Petter men nu har han ett nytt objektiv som är jätte långt så det blir svårt, vi får turas om att vara med på bild. Det blir oftast jag som fastnar på bild...konstigt! :)
Våran granne va ute hon också så vi stod och pratade lite i solskenet, tror nog att mina fräknar har lagt på sig lite mer färg, eller hmmm det kanske till och med har utökat sig..vem vet?!
Vi kom in på em och satt och kollade massa olika saker på nätet och vips så var hela den tiden borta.
Nu har jag bakat en lättlime kaka. (en kladdkaka med lime i)
Nu ska vi fika och mysa lite.
Frans har haft en väldigt bra dag idag! kul!








2 kommentarer:

  1. Värsta vinterlandskapet hos er!Har nästan glömt bort hur vintrarna ´bör vara´. Ser trevligt ut!

    SvaraRadera
  2. Tjaba tjena. Jag förstår mycket väl hur det kan komma sig att just du oftast är med på kort = D&G och sportvisor, det är konceptet. Att du dessutom är tacksam att fota kan ju också ha med saken att göra.
    Frans ser verkligen ut att trivas, synd bara att det går så himla fort.
    Ni verkar ha kanonskönt och jag önskar vi hade samma väder fast det har varit minusgrader på nätterna men snön lyser med sin frånvaro :-(
    Nu ska hundarna ut sen packar vi väskan och åker till Göteborg för att ha en date med Jerka (Jerry Williams) i morgon :-D :-D
    Ha en riktigt skön helg och massor av kramar till Frans och den övriga familjen.

    SvaraRadera