tisdag

Vad är detta?

Sol igen?!
Helt underbart!

Dagen började bra, Frans vaknade 6.45 lite längre än vanligt. Men då somnade han ca. 30min senare igår. kan det vara därför han tog en sovmorgon?
Själv vaknade jag 6.20 av Petter och kunde inte somna om. typsikt!

Sen blev det lite frukost och sen gick jag och grannen till Öppna Förskolan i Obbola och var där mellan 9-11, mycket trevligt och bra leksaker till barnen hade dem. Vi fika och sjöng!
Inte för att jag sjöng så mkt eftersom det var massa låtar som jag inte ens kunde.

Vi gick hem och Frans somnade i vagnen, jag tog vagnen till baksidan och tog fram en stol och en av mina tidningar jag har ärft av min snälla granne. Där satt jag och riktigt njöt! helt underbart!

Jag ringde till Petter och kom på den brilljanta iden att han ska komma hem så åker vi ut och åker skidor! Han va hemma snabbt efter vi la på och vi packade in i bilen och gav Frans till Farmor.
Vi for till Holmsund och åkte spåret som är kanske 4,4km. Jag ramlade bara två gånger. Jag klarade ALLA backar men föll i kurvan på två.
MEN jag klarade en backe med snabb kurva så jag skrek YES!!! rakt ut och blev jätte glad!
Tro jag har övervunnit lite av min backrädsla!
Men jag var helt slut när vi kom i mål, och jag som gav förslaget att åka två varv, ha där fick jag! Två varv får nog vänta till jag är i super form.
Men det var roligt, men balansen är så fruktansvärt värdelös!!!
Jag kan ju trilla ihop bara mitt på ett rakt spår. jag kan inte göra annat än skratta åt mig själv! :)

Efteråt Skulle vi åka förbi KOnsum och handla till Leilas hurtbullar men jag orkade bara inte och kände inte att gå in bland folk när jag såg ut som en mogen tomat i ansiktet!

NOg pratat om min skidåkning. Nu är det läggdags för Frans, sen en kopp te och en tidning i soffan!

Dagen har vart helt underbar!

2 kommentarer:

  1. Hej å hå.
    Jag tycker Petter ska filma lite när ni åker skidor så det finns bildbevis på hur duktig du är :-)
    Härligt att ni har det bra. Här var det -4 grader i morse och blåste halv storm. Inte kul. Nu ska jag krypa isäng med en tidning. Jag var faktiskt uppe kl 4 i morse så jag börjar bli lite seg ;-)
    Var rädda om er och krama Frans :-)

    SvaraRadera
  2. Ja visst e det härligt med sol! Vad bra att du klarar backarna nu, du är så duktig Kram Lina

    SvaraRadera